Wednesday, May 09, 2007

一身蟻

PG 家長指引
本文可能會令閣下感到不安,敬請留意!
文中部份行為,必須經過長期訓練,請勿模仿,多謝合作。


眾所周知我有一個潮爆媽媽,在我這個網誌所記載的奇趣事中,她的所作所為可算是數一數二了。自從樓上阿姨搬走了後,我的家又再次回復平靜,回復「無飯家庭」的日子。

今夜媽媽特地拿了一杯檸檬水給我,還說是她親自弄的……
嘩!平日家中只有紙包檸檬茶,今天有媽咪牌愛心檸水,當然要捧場啦!
於是,我捧著杯,一邊看《溏心風暴》,一邊慢慢品嚐;

不知不覺,一大杯檸檬水只剩餘少許,
這時,我無意中看到杯中有幾顆黑色小點,
起初,我以為是檸檬渣滓,照喝可也;
想了想,還真有點奇怪,
檸檬,哪來這種渣滓呢?

細看杯中剩下來的兩三點……
二話不說,我就衝去嘔了!

唉!早上的工作已經惹來週身蟻,
現在還來加以提醒……
這種警惕還真夠刻骨銘心呢!

今年母親節,必定要給她一份大禮才行呢!

8 comments:

Unknown said...

hi there......just passed by your blog, find your sharings quite interesting. :p

Alfred

Anonymous said...

>,<......咁都得
疴番d昆蟲出黎未呀???
嘻嘻

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Alfred,
Life is always interesting!! [^_^]
特別係當你有一個咁既阿媽... [=.=]
thanks for visit!!

Lam Lam,
哈哈!!我今朝真係肚疴...超可憐!!

Unknown said...

Hi there Jay,

but i am still not sure what was the stuff in the lemon water, you didn't tell, i guess it was some ant

am i rite?

actually i found your blog by searching for "Wild day grandout show 2006"...i wish i were there but i missed. So I search for bloggers comment on the show yesterday when I had nothing to do in office. :P

if you have friedster and if you wish...just come and link me up by "alfredpo_82@yahoo.com.hk"

see ya =)

Alfred

Unknown said...

haha!! Ant? it is secret.
sori, i wish but i don't hv friendster actually. :p

Anonymous said...

testing testing...

sm

Anonymous said...

aiya, i finally find a way to leave message here la, i guess it's not your blog problem but instead my id problem ar.

just to let you know this la!

ciao, sm